Blog

 

Úspešní podnikatelia: FARMAK SLOVAKIA - 2. časť

Prinášame vám druhú časť rozhovoru s Marekom Novákom, prokuristom firmy FARMAK SLOVAKIA.

(Ak ste zmeškali prvú časť, môžete si ju prečítať v tomto článku.)


 Máte na Slovensku veľkú konkurenciu v oblasti, v ktorej podnikáte?

Ťažko povedať. Ak sa bavíme o produktoch pre zvieratá (maloobchod), ale povedal by som, že možno viac majú úspech výrobky zo zahraničia. Asi vďaka marketingu. Niekedy ani nemusia byť kvalitnejšie, aj keď samozrejme sú medzi nimi aj kvalitné značky. Mám taký subjektívny dojem (nemám to podložené číslami), že v obchodných reťazcoch alebo v obchodoch s krmivami (rôzne siete, ktoré sú po celom Slovensku) je viac produktov od výrobcov zo zahraničia.

Snažíme sa čo najviac diverzifikovať odberné kanály, napríklad využiť potenciál dnes populárnych zľavových portálov, ktoré nás dokážu spojiť s koncovým zákazníkom. Umožňujú nám tak dostať sa aj k takým zákazníkov, ku ktorým by sme sa inak nedostali a cez rôzne akcie udržiavať s nimi kontakt. Samozrejme, snažíme sa udržiavať dobré vzťahy s veterinármi a s obchodmi pre chovateľov. Postupne chceme vybudovať vlastný e-shop.

Keby sme sa na konkurenciu pozreli v rámci výrobcov zo Slovenska, sú aj iní hráči, okrem Vás, na slovenskom trhu, ktorí robia to čo Vy?

Nakoľko Univit je firma s dlhoročnou tradíciou a má dosť široké portfólio výrobkov, tak pravdupovediac čisto slovenský výrobca, ktorý by mal také široké portfólio a povedzme aj také komplexné výrobky (ak by sme sa bavili napríklad o produkte kompletnej kĺbovej výživy pre psov s rôznymi ďalšími aditívami - Roboran Chondro 6) mi momentálne nenapadá žiadny. Napadajú mi skôr tí zahraniční. Ale dali ste mi chrobáka do hlavy a poštudujem to viacej.

V čom sú Vaše výrobky lepšie od konkurenčných?

Tradícia a skúsenosti firmy robia naše výrobky výnimočnými. Sú veľmi kvalitné a dal by som za ne ruku do ohňa. Sami máme doma 15-ročnú fenku, ktorá aj vďaka nim vybehne po schodoch ľahšie ako keď ich nemá, takže viem porovnať rozdiel. Výhodou našich výrobkov je komplexnosť sortimentu. Zameriavame sa nielen na malých chovateľov mačiek, psov, škrečkov a morčiat, ale aj veľkochovy hospodárskych zvierat, takže sortiment je veľmi široký (http://univit.cz/e-shop, http://roboran.cz/). A v neposlednom rade aj pomer cena/kvalita je, myslím, veľmi priaznivá.

Kam sa výrobky Vašej materskej spoločnosti predávajú?

Obchodujeme s Áziou, so Švajčiarskom, so Spojenými štátmi, s Južnou Amerikou, ... (viac na http://www.farmak.cz/obchod-a-marketing/)

(Pokračovanie rozhovoru opäť zajtra)

Komentáre

Tento článok neobsahuje komentáre.

comments powered by Disqus